piątek, 14 września 2012

1 zmiana w diecie - OWSIANKA

Od dzisiaj wdrażam w swoje życie zasadę - owsianka na śniadanie.
Właśnie jestem po zjedzeniu takiego śniadania :) - płatki owsiane zalałam gorącą wodą, dodałam łyżeczkę miodu i starte jabłko - myślałam, że gorzej to będzie smakowało a tu... nawet miłe zaskoczenie!




Czym się różnią poszczególne rodzaje płatków?

Zwykłe – nadają się do spożycia bez obróbki wstępnej, choć lepsze walory smakowe uzyskuje się po namoczeniu lub ugotowaniu
Górskie – przed spożyciem wymagają obróbki termicznej
Błyskawiczne – nie wymagają dodatkowej obróbki termicznej, można je spożywać jako dodatek do jogurtów, mleka, musli, są najbardziej lekkostrawne

Które płatki wybrać, aby zyskać jak najwięcej korzyści zdrowotnych?

Płatki zwykłe – ich wartość odżywcza jest większa dzięki mniejszej obróbce w procesie technologicznym w porównaniu do pozostałych rodzajów; również możliwość spożywania płatków owsianych zwykłych na surowo pozwala na zachowanie ich wartości odżywczych

Na płatki górskie można się zdecydować np. zimą, gdy spożywamy więcej ciepłych potraw (ale uwaga! gotowanie niszczy zawarte w płatkach witaminy z grupy B!) Z kolei płatki błyskawiczne spełniają swoją rolę w dietach lekkostrawnych, mogą je spożywać osoby mające problemy z uzębieniem, lub po prostu lubiące bardziej rozdrobnione produkty. Poza gotowaniem silne rozdrabnianie również pogarsza właściwości zdrowotne produktu.

DLACZEGO PŁATKI OWSIANE MAJĄ KORZYSTNY WPŁYW NA ZDROWIE?

Wysoka zawartość błonnika pokarmowego sprawia, że płatki mogą świetnie „zabijać głód” pęczniejąc w żołądku; po przejściu do dalszych części przewodu pokarmowego spełniają funkcję oczyszczającą, wiążącą cholesterol; mogą również zmniejszać ryzyko rozwoju raka jelita grubego
Normalizują poziom cukru we krwi, dzięki stopniowemu uwalnianiu energii z węglowodanów złożonych, których są jednym z głównych źródeł; dlatego zalecane są w żywieniu cukrzyków
Są źródłem wielu składników odżywczych:

Magnez potas Cynk Mangan Selen Żelazo Witamina B1Kwas pantotenowy Polifenole ligniny Witamina E

Płatki owsiane zawierają także tłuszcz, który może spowodować zjełczenie produktu. Dlatego dobrze jest przechowywać płatki w chłodnym miejscu.

powyższa treść i zdjęcie żywcem i w całości ściągnięte z http://freshlife.com.pl/?page_id=240

8 komentarzy:

  1. O! Dzięki! Tyle czasu wcinam owsiankę, a nigdy nie kumałam jaka jest różnica w każdym rodzaju :D

    Fakt, że niektórym cięzko się przestawić, ale można ją jeść na tyle sposobów :D z orzechami, z owocami, z innymi płatkami, ja często dosypuję żurawinę i czasami jem nawet bez mleka :)

    PS: bardzo fajny blog, obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jem owsiankę od dwóch tygodni, obowiązkowo z bananem, i jestem zachwycona! Bardzo mi smakuje :) tylko ja robię ją inaczej. Gotuję mleko, jak już się podgrzeje, to wrzucam płatki i gotuję je do uzyskania kleiku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam owsianki! szczególnie zimą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to trafiłaś na moje śniadanko! Ja codziennie jem owsiankę. Przeważnie z jogurtem. Jest smaczna, pożywna i daje na długo uczucie sytości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Musli ma dużo w sobie cukru i przez to jest zdradliwy, a owsianka to samo zdrowie.

      Usuń
  6. Owsianka z borówkami, bananem i cynamonem <3
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuje Wam za komentarze! :) każdy przeczytałam ale nie mam siły na każdy oddzielnie odpisać - padam. Jutro idę ciężko pracować ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...